|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Mummitrollet.
Nå syns jeg alle skal komme med sine meninger om alle de forskjellige vesnene i mummidalen jeg 
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 12:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
De ser ut som flodhester, og flodhester er kule. Og jeg er fast bestemt på at snusmumrikken har noe mistenkelig på si. Han er jo stadig borte. Spiller han munnspill hele tiden? Det tviler jeg på..
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 13:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Jeg liker sniff jeg Sniff er søt,sniff er redd,sniff er generellt tøff!
Hufsa er skummel. og ser fortsatt sånn ut-----------> 
|
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 13:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Jeg liker ikke hemuler jeg. De bare ødelegger alt ting.
Hemulen for eksempel, han som samler på frimerker og blomster. Han er så opptatt av frimerkene sine, at når han mister frimerkesamlingen når de henger på snusmumrikens telt på vei til mummidalen, hopper han etter og tar med seg mummirtollet i fallet. Men så greier Mummitrollet heldig vis å holde seg fast i Hemulens kjole som en fallsjerm. "Hvor lenge må jeg henge slik opp ned? Det er faktisk ganske ubehagelig!" Tenker bare på seg selv. Og når de andre pakker og styrer for å redde seg til hulen (kometen kommer nemlig til å treffe jorden nøyaktig klokken 8.42 i kveld, muligens 2 sekkunder senere.), sitter han og sorterer frimerkene sine som mummimamma fant i deigen. Og når de endelig kom frem til hulen (Sniff sin, vel og merke) nflytter han Mummitrollets fødselsdagskake bort i hjørnet der bisamrotten skulle sitte og filosofere, slik at han kunne sortere frimerker der.
Og når de seiler til en øde øy må Hemulen gå bort og ta hattifnattenes barometer, slik at de blir sinte og jager ham opp i en flaggstanglignende ting. Heldig vis for Hemulen vet Snusmumrikken hvordan man jager dem bort igjen. "Jeg tar med meg dette som straff." sier Hemulen og tar med seg barometeret som han tror er ødelagt, men det er det ikke. For det blir storm, enda så fint været var.Da må de dra opp båten på land og Hemulen får beskjed om å fortøye båten. Men det greier han ikke en gang. Han bare slipper tauet og gåt for å samle blomster.
Og den andre Hemulen, som kommer på vinteren når Mummitrollet og Lille My har våknet, han tar alt bringebærsyltetøyet. Og så dytter han Mummitrollet som aldri har stått på ski før ned en bakke. Og så kommer han busende og blåser i hornet sitt og tror at han kan fly fortere i skittentøyskurve'n sin enn heksa på sopelimen. Men han greide ikke å snu og fly tilbake.
Hemulens søster kommer også og ødelegger. Hysteriske er de alle sammen.
Ja. Derfor liker jeg ikke hemuler.
Dette burde jeg kanskje ha listet opp i klagemuren, men siden denne tråden er om Mummitrollet...
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 13:36 Sist endret av lupin den Søn 06 Jun 2004, 13:41, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
| pterodaktyl skrev: | Jeg liker ikke hemuler jeg. De bare ødelegger alt ting.
Hemulen for eksempel, han som samler på frimerker og blomster. Han er så opptatt av frimerkene sine, at når han mister frimerkesamlingen når de henger på snusmumrikens telt på vei til mummidalen, hopper han etter og tar med seg mummirtollet i fallet. Men så greier Mummitrollet heldig vis å holde seg fast i Hemulens kjole som en fallsjerm. "Hvor lenge må jeg henge slik opp ned? Det er faktisk ganske ubehagelig!" Tenker bare på seg selv. Og når de andre pakker og styrer for å redde seg til hulen (kometen kommer nemlig til å treffe jorden nøyaktig klokken 8.42 i kveld, muligens 2 sekkunder senere.), sitter han og sorterer frimerkene sine som mummimamma fant i deigen. Og når de endelig kom frem til hulen (Sniff sin, vel og merke) nflytter han Mummitrollets fødselsdagskake bort i hjørnet der bisamrotten skulle sitte og filosofere, slik at han kunne sortere frimerker der.
Og når de seiler til en øde øy må Hemulen gå bort og ta hattifnattenes barometer, slik at de blir sinte og jager ham opp i en flaggstanglignende ting. Heldig vis for Hemulen vet Snusmumrikken hvordan man jager dem bort igjen. "Jeg tar med meg dette som straff." sier Hemulen og tar med seg barometeret som han tror er ødelagt, men det er det ikke. For det blir storm, enda så fint været var.Da må de dra opp båten på land og Hemulen får beskjed om å fortøye båten. Men det greier han ikke en gang. Han bare slipper tauet og gåt for å samle blomster.
Og den andre Hemulen, som kommer på vinteren når Mummitrollet og Lille My har våknet, han tar alt bringebærsyltetøyet. Og så dytter han Mummitrollet som aldri har stått på ski før ned en bakke.
Hemulens søster kommer også og ødelegger. Hysteriske er ed alle sammen.
Ja. Derfor liker jeg ikke hemuler.
Dette burde jeg kanskje ha listet opp i klagemuren, men siden denne tråden er om Mummitrollet... |
Du har så rett!
Kometen kommer er en fortreffelig film =P
Sniff var litt teit når han løper etter den katten =/
|
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 13:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

|
"Jeg har døpt henne Mjau! Jeg ga henne et lite stykke av Mummis kake.. Åh! Hva har hendt med fødselsdagskaken?"
|
-Yoko Ono
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 13:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Hehehe =P Jeg vil se på når de får denne trope hagen 
|
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 13:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

|
Ja Og så slipper Stinki ut dyrene i dyreahagen og så blir de snille:D Og så tror folkene i dyrehagen at mummifamilien og snorkene er flodhester, allurat som Wertoi 
|
-Yoko Ono
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 13:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Ja det husker jeg nå som du sier det fy søren. Også den gangen på den spøkelses øya 
|
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Liker Hufsa jeg.. Men syntes hun var skummel da jeg var liten, å så de to som rømmer fra henne!
Å så digger jeg Lille My da.. 
|
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 23:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Lille My er jo alltid så sær. og nesten aldri blid =/ Det er litt synd for hun virker jo ellers ganske morsom.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 07:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

|
Lille My ligner litt på pappa egentlig:D
|
-Yoko Ono
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 07:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Snusmumriken er min favoritt
Han vet mer enn han utgir seg for å vite virker det som.. 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 08:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mirim
Spitzy (!)

Ble Medlem: 22 Jan 2004 Innlegg: 201 Bosted: Loddefjord/Bergen
|
Må si at eg liker Sniff. Han ligner på meg selv. Litt klomsete, litt redd og litt tøff når det gjelder, men mest av alt god på bunnen.
Jeg er enig med deg Eyden. Snusmumriken vet mer en det han sier og gjør.
|
_________________ Kjærlighet Er Best På Pinne!
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 14:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Jeg synes hufsa er et av de skumleste vesnene noensinne!
Hattifnattene er kule.
De aller kuleste var de to som helesle tidensle snakketsle sånnsle hersle!
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 15:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg liker Snusmumrikken. Han kommer vandrende hver sommer, er sammen med vennene sine, de han er glad i. Lever et vidunderlig sommerliv og spiller vakre melodier på munnspillet sitt. Så kommer vinteren, og han vandrer avgårde til andre steder - kanskje til ensomhet, kanskje andre eventyr, hvem vet? Men det er hans eget, han liker å være borte og gjøre sine egne ting lenge om gangen også. Liker den karen, ja.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 17:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
oooh...Enig med Balangsen...selvsle omsle jegsle ikkesle huskersle hvasle desle hetsle..
Men snusmumrikken er tøffest av alle. Han er kul.
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 19:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
| Ludvig skrev: | | Må si at eg liker Sniff. Han ligner på meg selv. Litt klomsete, litt redd og litt tøff når det gjelder, men mest av alt god på bunnen. |
Han er søt når han er klumsete 
|
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 20:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
De Hemmelighetsfulle i Trollvinter - dem har jeg også sansen for. Tenner gigantbål om natta på vinteren, den siste natta før mørketida er over og sola såvidt igjen skal vise seg over horisonten. Eneste gangen om året de kommer frem, masse merkelige skapninger...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Man 07 Jun 2004, 20:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Den episoden husker jeg, var det ikke sankthansbål de tente da?
Sammen med hun som bor i det huset ved havet om vinteren.
Og Isdronningen har jeg sans for 
|
Skrevet: Tir 08 Jun 2004, 14:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: